NM vel overstått! Vi gratulerer alle!

Postet av Bærum Hundekjørerklubb den 15. Mar 2019

Vi gratulerer alle med vel overstått NM deltagelser! Det ble en fartsfylt helg, med mange herlige hunder og utøvere i strålende vær. Løypa var utfordrende, teknisk, krevende og morsom og mange stilte i ulike klasser. Akkurat slik det skal være. Lørdagen var det snøresykling, sparkesykkel og vogn 4 spann som var i farta. Vi gratulerer Julie T.Holte med en flott sølvmedalje i kvinner junior snøresykling og i herrer junior klassen syklet Truls Johansen inn til en flott bronse. I gutt 14-16 snøresykling syklet Philip Brøvig inn til en bronse og i junior sparkesykkel sparket Julie T.Holthe inn til en ny sølv medalje.

På søndag var det nye klasser som skulle ut i vinden og det var sparkesykkel 2 hunder, løping og vogn 8 spann. Julie T.Holthe sparket seg inn til enda en ny sølvmedalje i sparkesykkel 2 spann. I vogn 8 spann råkjørte Thorvild Dahlen inn til en bronse og i kvinner junior snøreløping løp Selma F.Bakken inn til en super sølvmedalje.

I år ble det også holdt, for første gang, barmarks stafett. 1 etappe var løping, dermed var 2 etappe sparkesykkel og 3 etappe var sykkel. BHK stilt med to lag, men dessverre ble 2 laget diskvalifisert. 1 laget med Lotte F.Fladeby, Ivar Andreasen og Truls Johansen ble nr 14.

Gratulerer til alle medaljevinnere og til resten av BHK kjørerer som stilte opp og kjørte inn til flotte resultater. Se resultatliste her: Lørdag og Søndag